سرویسهای ویژه خطوط تلفن ثابت NGN

سرویسهای ویژه در تلفن ثابت به سرویسهایی اطلاق می شود که کاربری خط تلفن را افزایش داده و باعث سهولت در استفاده های خاص از تلفن ثابت شما می شود. هر مشترکی که درخواست فعال سازی این سرویس ها را داشته باشد، بایستی با در دست داشتن مدرک شناسایی خود به دفتر مرکزی شرکت در اصفهان مراجعه نماید.

لیست سرویس ویژه های خطوط تلفن ثابت NGN

  • سرویس تلفن تصویری Video Phone Service

  • سرویس سنترکس IP Centrex Service

  • سرویس شماره گیری کوتاه Abbreviated Dialing

  • سرویس خط داغ Hot Line

  • سرویس مزاحم نشوید Do Not Disturb

  • سرویس بیدار باش Wakeup

  • سرویس انتقال مکالمه Call Forwarding

  • سرویس کنفرانس Conference

  • سرویس انتظار مکالمه Call Waiting

  • سرویس برگشت تماس Call Back

  • سرویس تماس سه نفره Three Party Service

  • سرویس معین کردن جواب دهنده Designated Pickup

  • سرویس داشتن دو تماس(درخواست) Inquiry

  • سرویس محدود کردن زمان مکالمه Time Restricted Call

  • سرویس انتقال مکالمه خط به خط PBX

  • سرویس تکرار شماره گیری Registered Call

  • سرویس انتقال مکالمه در صورت خرابی Call Forwarding Off Line

  • سرویس انتقال تماس Call Transfer


  • سرویس تلفن تصویری:

    با اين سرويس، در صورتیکه مشترکین دارای تلفن تصویری باشند می توانند در هنگام تماس، تصویر یکدیگر را نیز مشاهده نمایند.

    سرویس سنترکس:

    در اين سرويس مي توان تعدادي مشترك ( معمولاً مشترکین یک ساختمان ) را در يك گروه سنتركس قرار داد. در این حالت مشترکین می توانند با شماره هاي كوتاه(سه يا چهار رقمي) يكديگر را شماره گيري نموده و به صورت داخلی بدون هیچگونه هزینه ای با یکدیگر صحبت نمایند.

    سرویس شماره گیری کوتاه:

    توسط اين سرويس كاربر مي تواند شماره مورد نظر خود را به صورت سريع با وارد نمودن كد از پيش تعريف شده شماره گيري نمايد.

    كد فعال سازي:# شماره مورد نظر* كد مورد نظر *51*
    كد غير فعال سازي:# 51 #

    سرویس خط داغ:

    در این سرويس مشترک اول بدون شماره گيري به مشترک دوم متصل گردد. این سرویس را در دو حالت می توان فعال کرد:

  • به محض اينکه مشترک اول گوشي را برداشت به مشترک دوم متصل گردد.
  • كد فعال سازي: # شماره مشترك دوم *521*
    كد غير فعال سازي: # شماره مشترك اول # 521 *

  • اگر مشترك اول تا 5 ثانيه شماره گيري نکرد به مشترک دوم متصل گردد.
  • كد فعال سازي: # شماره مشترك دوم *52*
    كد غير فعال سازي: #52#

    سرویس مزاحم نشوید :

    با فعال سازی این سرویس، هرکسی با مشترک تماس بگيرد صداي بوق اشغال خواهد شنيد. ولي اگر خود مشترک بخواهد مي تواند با ديگران تماس بگيرد بدون اينکه گوشي اشغال باشد.

    كد فعال سازي:# HHMM * HHMM *56 *
    كد غير فعال سازي: # 56 #

    HHMM ساعت و دقيقه مي باشد که در آن مشخص مي شود از چه ساعت تا چه ساعتي تماس ورودي وجود نداشته باشد.

    سرویس بیدار باش:

    با فعال سازی این سرویس، گوشی تلفن در ساعتي كه برايش تعريف شده است زنگ مي خورد.

    كد فعال سازي: *55*H1H2M1M2#
    كد غير فعال سازي: #55*H1H2M1M2#
    كد فعال سازي براي چند روز: *60*H1H2M1M2D1D2#
    كد غیر فعال سازی براي چند روز: #60*H1H2M1M2#
    حذف كدهاي فعال سازي: #55#

    H1H2M1M2 ساعت ودقيقه مي باشد ودر آن مشخص مي کنيم در چه ساعتي تلفن زنگ بخوردو پيغام بيدار باش بدهد.

    D1D2 تعداد روزهايي که اين زنگ خوردن براي بيدار کردن ادامه داشته باشد.

    سرویس انتقال مکالمه:

    با فعال سازی این سرويس تماسهای گرفته شده با مشترک به شماره ديگري منتقل می شود و در سه صورت زير امكان پذير است:

  • انتقال مكالمه بدون هيچ شرطي (CFU) Call Forwarding Unconditional
  • در این حالت، تماس گرفته شده با مشترک، به صورت مستقیم بر روی شماره مشخص شده منتقل می شود.

    كد فعال سازي:# شماره مورد نظر*57*
    كد غير فعال سازي: #57#

  • انتقال مكالمه در صورت اشغال مشترک Call Forwarding Busy (CFB)
  • در این حالت، تماس گرفته شده با مشترک، در صورتیکه خط مشترک اشغال باشد بر روی شماره مشخص شده منتقل می شود.

    كد فعال سازي:# شماره مورد نظر*40*
    كد غير فعال سازي: #40#

  • انتقال مكالمه در صورت جواب ندادن مشترک Call Forwarding No Reply (CFNR)
  • در این حالت، تماس گرفته شده با مشترک، در صورتیکه مشترک پاسخگو نباشد، بعد از چند بوق بر روی شماره مشخص شده منتقل می شود.

    كد فعال سازي:# شماره مورد نظر*41*
    كد غير فعال سازي: #41#

    سرویس کنفرانس:

    با فعال سازی این سرویس، حداکثر 4 مشترک مي توانند در آن واحد با هم ارتباط بر قرار کنند. در اين عملکرد مشترکي که سرويس کنفرانس را دارد با گرفتن تک تک شماره ها ارتباط را بين آنها برقرار مي کند و با گذاشتن گوشي مشترکي که سرويس کنفرانس دارد تمام مشترکين ديگر نيز قطع مي گردند ولي اگر ديگر مشترکين گوشي را بگذارند فقط خودشان قطع مي گردند و ديگران به مکالمه ادامه مي دهند.

    سرویس انتظار مکالمه:

    با فعال سازی این سرویس، به مشترک در حال مكالمه اطلاع داده مي شود كه مكالمه ديگري وجود دارد. كاربر مي تواند اين مكالمه را رد كند و يا بپذيرد.

    كد فعال سازي: #58*
    كد غير فعال سازي: #58#

    سرویس برگشت تماس:

    با فعال سازی این سرویس زمانی که مشترک اول با مشترک دوم تماس می گیرد و تلفن مشترک دوم اشغال باشد با زدن دكمه flash و با گرفتن کد *59# تلفن مشترک اول پيغام رجيستر شدن مي دهد و سپس مشترک اول گوشي را مي گذارد و منتطر مي ماند، به محض آزاد شدن تلفن اشغال، ابتدا تلفن مشترک اول زنگ مي خورد و پيغام تماس با مشترک اشغال را مي دهد و سپس تلفن مشترکي که مشغول بود زنگ مي خورد.

    كد فعال سازي: #59 *
    كد غير فعال سازي: # 59 #

    سرویس تماس سه نفره:

    عملکرد این سرویس در واقع يک تماس سه نفره مي باشد. با فعال سازی این سرویس، اگر با مشترکي تماس گرفته شود با hold کردن آن مشترک و گرفتن شماره مشترک ديگري مي توان با آن مشترک صحبت کرد و اگر خواسته شود مجدد با مشترک اول صحبت شود با hold کردن و زدن دکمه شماره 2، دوباره می توان با مشترک اول صحبت کرد. این عمل را مي توان چندين بار بين دو مشترک تکرار کرد. در ضمن با زدن دکمه شماره 3 نيز هر سه نفر با هم می توانند صحبت کنند.

    سرویس معین کردن جواب دهنده:

    با فعال سازی این سرویس، پس از زنگ خوردن تلفن مشترک دوم، مي توان از تلفن مشترک اول ، کد فعال سازی را شماره گیری و با تماس گيرنده مشترک دوم صحبت کرد.

    كد فعال سازي:# شماره مشترك دوم *11*

    سرویس داشتن دو تماس(درخواست):

    با فعال سازی این سرویس، مشترکي که اين سرويس را دارد مي تواند در هنگام صحبت کردن با مشترك A آن را منتظر گذاشته و شماره مشترک ديگري را بگيرد و با اين مشترک صحبت کند و پس از مدتي اگر تلفن مشترک دوم را قطع کند دوباره تلفنش زنگ خورده و با مشترک A صحبت می تواند صحبت کند.

    سرویس محدود کردن زمان مکالمه:

    در اين عملكرد ، مدت زمان تماس مشترك محدود مي شود و پس از زمان مشخص شده تماس خود به خود قطع مي گردد.

    سرویس انتقال مکالمه خط به خط:

    با فعال سازی این سرویس، با داشتن چند خط تلفن ، مشترک مي تواند يك شماره تلفن را به عنوان سرگروه معرفي كرده كه با تماس به اين شماره درصورت اشغال بودن، يك خط از خطوط ديگر زنگ مي خورد.

    سرویس تکرار شماره گیری:

    با فعال سازی این سرویس، در صورتی که مشترک شماره ای را بگیرد و آن شماره اشغال باشد روي دکمه flash زده و کد #53*را شماره گیری می نماید تا اين سرويس فعال گردد. در اين صورت اگر تا 5 ثانيه شماره ديگري گرفته نشود تا 20 دقيقه هر دفعه که گوشی تلفن برداشته شود، شماره تلفن اشغال به صورت خود به خود گرفته مي شود.

    كد فعال سازي: #53*
    كد غير فعال سازي: #53#

    سرویس انتقال مکالمه در صورت خرابی:

    با فعال سازی این سرویس، هر زمان خط تلفن مشترک خراب باشد، تماسهای گرفته شده با مشترک به شماره ای که قبلاً مشخص کرده است منتقل شده و پس از رفع خرابی، به صورت اتوماتیک از این حالت خارج می شود.

    سرویس انتقال تماس:

    با فعال سازی این سرویس، مشترک اول می تواند ، مکالمه شخص تماس گیرنده با تلفن خود را به تلفن مشترک دوم منتقل نماید.

    برای مشاهده هزینه سرویس های ویژه "اینجا" را کلیک کنید.