واگذاری تلفن ثابت NGN با استفاده از دستگاههای تجمیعی

روشهای واگذاری خط تلفن ثابت NGN
واگذاری تلفن ثابت NGN با استفاده از اینترنت ( sip phone- soft phone)
مهر ۲۱, ۱۳۹۸
روشهای واگذاری خط تلفن ثابت NGN
واگذاری تلفن ثابت NGN با استفاده از مودم های TD-LTE
مهر ۲۲, ۱۳۹۸

واگذاری تلفن ثابت NGN با استفاده از دستگاههای تجمیعی

روشهای واگذاری خط تلفن ثابت NGN

روش واگذاري با استفاده از دستگاههای تجمیعی ( AMG-DSLAM) در اصفهان

در اين روش با استفاده از دستگاههای تجمیعی مخابراتي سازگار با فن آوري NGN می توان تعداد خط تلفن ثابت بالایی واگذار کرد. درصورت درخواست تعداد ۱۰۰ خط تلفن ثابت به بالا دستگاههای تجمیعی AMG یا DSLAM بصورت اماني نصب مي شود و تعرفه هر خط تلفن ثابت متناسب با هزينه تمام شده تجهيزات تعيين مي گردد . هر کدام از دستگاههای تجمیعی AMG ، امکان واگذاری خط تلفن ثابت تا ۲۲۴ خط و هر کدام از دستگاههای تجمیعی DSLAM امکان واگذاری حداقل ۳۲ خط تلفن ثابت را دارد. حداکثر تعداد خط تلفن ثابت واگذار شده با استفاده از دستگاههای تجمیعی DSLAM، بستگی به نوع آن متفاوت است. بسته به اینکه امکان جاگذاری چند کارت ۳۲ پورت در DSLAM وجود داشته باشد تعداد خط تلفن ثابت مختلفی می توان واگذار کرد.

واگذاری خط تلفن ثابت NGN به صورت تجمیعی- AMG
AMG
واگذاری خط تلفن ثابت NGN به صورت تجمیعی- DSLAM
DSLAM

همانطور که از تصاویر مشخص است، دستگاههای تجمیعی DSLAM نسبت به دستگاههای تجمیعی AMG فضای فیزیکی کمتری اشغال می نمایند. تعداد سرویس ADSL واگذار شده با استفاده از دستگاههای تجمیعی AMG ، سی و دو (۳۲) و تعداد سرویس ADSL واگذار شده با استفاده از دستگاههای تجمیعی DSLAM به اندازه تعداد پورت تلفن ثابت واگذار شده می باشد. بنابراین استفاده از DSLAM به جای AMG در واگذاری خطوط تلفن ثابت و اینترنت مقرون به صرفه تر می باشد.

جهت برقراری ارتباط فیمابین سایت شرکت و محل فیزیکی مشترک، از روش وایرلس استفاده می شود که بسته به میزان فاصله و پهنای باند مورد نیاز مشترک از تجهیزات وایرلس متفاوتی می توان استفاده نمود.

  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت کمتر از ۲کیلومتر باشد از آنتن SXT SQ استفاده می شود.
  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت کمتر از ۴ کیلومتر باشد از آنتن SXT LITE استفاده می شود.
  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت بین ۴ تا ۶ کیلومتر باشد از آنتن LHG 5 استفاده می شود.
  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت بین ۶ تا ۱۵ کیلومتر باشد از آنتن LHG XL یا از رادیوی base box، آنتن فاز ۲۵ و کابل SMA استفاده می شود.
  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر باشد از آنتن فاز ۳۰ و رادیوی نت باکس استفاده می شود.
  • اگر فاصله بین مشترک و دکل شرکت بیشتر از ۲۰ کیلومتر باشد از آنتن فاز ۳۴ و رادیوی نت متال استفاده می شود.

این روش واگذاری، در مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ که نیاز به تعداد خط تلفن ثابت و تعداد اشتراک اینترنت بالایی دارند مورد استقبال قرار می گیرد. از آنجائی که در این حالت امکان واگذاری دستگاههای تجمیعی مورد نیاز به صورت امانی برای مشترکین وجود دارد، هزینه پرداختی توسط متقاضیان نیز زیاد نمی باشد.
هزینه پرداختی توسط مشترک برای خرید امتیاز هر خط تلفن ثابت غیر رند، ۱،۰۹۰،۰۰۰ ریال می باشد. در صورتیکه خط تلفن ثابت انتخاب شده توسط مشترک، در دسته خطوط رند قرار بگیرد، علاوه بر مبلغ ۱،۰۹۰،۰۰۰ ریال پرداخت شده، بایستی هزینه رند خط تلفن ثابت نیز توسط مشترک پرداخت شود. نکته قابل توجه این است که امکان انتخاب شماره توسط مشترک وجود دارد.
هزینه تجهیزات فیزیکی مورد نیاز جهت نصب و راه اندازی خطوط تلفن به قیمت روز محاسبه و به مشترک اعلام می گردد.

مطلب “واگذاری تلفن ثابت NGN با استفاده از روش وایرلس  را مطالعه کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *